A:你早餐通常都吃什麼?
What do you usually have for breakfast?
 
B:我每天早上都吃麥片
I always have cereal for breakfast.
 
A:恩,只吃麥片?妳吃的也太少了吧?你在減肥嗎?
Well, only cereal? you eat like a bird? Are you on a diet?
 
B:沒有啦,我還會搭配全麥麵包(whole grain bread),妳呢? 
No, I'm not. I also have whole grain bread to go with the cereal.

A:我喜歡早上來一杯即溶咖啡外加淋上糖漿的鬆餅(pancake)還有一顆荷包蛋當早餐
I like to have a cup of instant coffee and pancake with syrup plus an over-easy egg for breakfast.

B:嗯,我也喜歡喝咖啡,但我只喝低咖啡因的咖啡
Well, I also like coffee, but I prefer decaf coffee.

A:其實一天一杯咖啡是對身體有益的
As a matter of fact, a cup of coffee a day is good for your health.

B:是啊,那妳推薦哪一牌的咖啡呢?
Oh yeah? What brand of coffee would you recommend?

A:嗯,我都到星巴克買現煮的咖啡,好喝又香濃呢
Well, I always get fresh brewed coffee from Starbucks, they are rich and aromatic.

口語天成天成翻譯社社,避免贅字.

參考資料 jim
arrow
arrow
    全站熱搜

    jennin64 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()